Nästan perfekt

Tycker att det är så mysigt med mörka höstkvällar när man tänder ljus. Helst skulle man vilja att middagen redan var klar och att man hörde en romantisk musik i bakgrunden när man kom hem. Men allting är ju inte som i drömmarna. Verkligheten visar en ourplockad diskmaskin, massor av smulor på golvet trots att jag dammsög igår, någon har ätit upp sista tonfiskburken (tänkte göra tonfiskgratäng) så jag måste gå och handla och hungrigare än så här har jag nog aldrig varit.
Men det är väl det som är det charmiga att allting inte hela tiden måste vara så perfekt. Nästan perfekt räcker gott och väl. Men tänkte ändå försöka sätta guldkant på denna torsdagskväll genom att krypa upp i soffan bredvid min sambo med mina fårskinnstofflor på under ett tjock och fluffigt duntäcke, tända ännu fler doftljus, kolla på en gammal svensk komedi med lite gurkstavar och sour cream dip och inse att de bästa upplevelserna i livet nästintill är gratis.

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det är ju sååå sant, nästan perfekt är perfekt ;) Och långt ifrån många som har. Har precis sett en uteliggare ligga och sova på pizzakartonger i minusgrader. Man blir så ledsen :(



Vad mysigt det ser ut med ljusen. Jag har också myst med doftljus, och lite pyssel såklart hihi.



Tack goa du för mejlet (kommentaren), jag publicerade den med ditt bloggnamn.



Stor kram!

2011-10-21 @ 01:43:23
URL: http://www.smyckenbyell.blogspot.com
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Jaaa,visst är det ljuvligt med Hösten & ljuslucktor mm mm...

Snygg lyckta du visar,vännen /Kraaaaaam från mig i ☼ strålar!

2011-10-21 @ 11:16:34
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0