Brev med snigelposten

Från och med idag kommer jag inte ha några temaveckor. Det var kul så länge det varade men man blir så begränsad om vad man kan skriva om och det blir ju mycket mer personligt om man skriver från hjärtat om just det ämnet man vill skriva om en viss dag. Så nu kommer bloggen vara en mix av tankar, händelser och inspiration från mitt liv.
Nästan all kommunikation nuförtiden som man har med nära och kära är ju ofta i någon elektronisk form som via mail, Facebook etc. Men hur ofta händer det att det dimper ner ett handskrivet brev i brevlådan? Man blir verkligen så glad för det känns som att det betyder så mycket mer då det är mycket mer nedlagd tid från avsändaren.
Fick ett brev häromdagen från en av mina vänner som bor i en annan stad som jag tyvärr inte träffar så ofta. Hade haft en sån där riktigt dålig dag när allt gick fel och när jag kom hem på kvällen och såg ett handskrivet kuvert i brevlådan och sedan sprätte upp kuvertet insåg jag att det är verkligen de där små sakerna i livet som kan göra en glad.
Så om du inte har någonting att göra en dag är ett tips att överraska någon som ligger på din "nära-och-kära-lista" och skriv ett handskrivet brev. Det kommer garanterat att bli uppskattat!

 

 


Kommentarer
Postat av: ☆Fru Eriksson

Kan inte annat än ~Hålla med~

2011-09-29 @ 12:43:12
URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Håller med, handskrivna brev är alltid så trevligt att få! =)

2011-09-29 @ 15:29:54
URL: http://www.shoppingbloggen.com
Postat av: Maria

Fantastiskt med handskrivna brev! Det ska jag börja med =)

2011-09-30 @ 11:38:17
Postat av: Anna

Nu väntar jag bara på ett brev tillbaka! ;) Kram

2011-10-06 @ 21:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback