Gilla gojibär

Gojibäret sägs vara en av världens mest näringsrika bär och brukar även kallas "föryngringsbäret" eftersom det har ett rikt innehåll av antioxidanter som har många positiva effekter som motverkar åldrande. Bäret innehåller  500 gånger mer C-vitamin än apelsiner, tre gånger mer järn än spenat och fyra gånger mer antioxidanter än körsbär. Dessutom smakar de gott, ungefär som en blandning mellan russin och lingon. Gojibär har ätits i Kina sedan urminnes tider för sina hälsofrämjande egenskaper men det är först för några år sedan som västvärlden har fått upp ögonen för dessa superbär.

 

Det sägs att man ska äta 7 om dagen då det inte är bra att "överkonsumera" gojibär. Du kan äta dem som de är eller använda dem till matlagning. Jag brukar äta mina gojibär innan frukost precis som de är och jag känner mig som 20 igen. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0