Banan- och kanelbullar


 

Äntligen har jag hittat receptet på de populära banan- och kanelbullarna. Nästan alla jag har bjudit dessa på har frågat om receptet. Receptet hittade jag för några år sedan på en av mina favoritbloggar.

 

4 banan- och kanelbullar

 

1 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
2 tsk bakpulver
1 krm salt
1 tsk kanel
1 tsk kakao
1 äpple
2 stora mosade bananer
5 msk kesella

 

Blanda mjöl, bakpulver, salt, kanel, kakao, rivet äpple och salt i en bunke. Tillsätt mosad banan och kesella.

 

Forma degen till 4 bullar och lägg på smort bakplåtspapper.
Grädda ca 10 minuter i ugnen på 225 grader. (200 grader i varmluftsugn)

 

En nyttigare variant är att byta ut vetemjölet mot bovetemjöl. Då grövre mjöl suger upp mer vätska behövs nästan 1 hel kesellaburk.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0