Temys en torsdag

KUDDEN ÄR FRÅN GANT, TEKOPPEN FRÅN LAGERHAUS, TESKRINET FRÅN TRADERA, KORGSTOLEN FRÅN BRUKA DESIGN, BORDET FRÅN STINAS LIVING OCH HJÄRTUNDERLÄGGET FRÅN SYSTERLYCKLIG

 

Jag har egentligen aldrig varit någon stor tedrickare men nu på sista tiden har jag verkligen fått smak för det här med tedrickande och allt gott man kan äta till sitt te. Speciellt mysigt är det ju på hösten när det börjat mörkna ute. Och inget temys utan tända doftljus. ;)

 

Mitt favoritte just nu är Renée Voltaires Numi Tea Chamomille Lemon som är ett fairtrademärkt örtte med hela teblad. Är även sugen på att prova de andra sorterna som Ginger Sun, (ingefära och citrongräs) och Chocolate Puerh (cacao nibs, apelsinskal, kanel och muskotnöt).

 

Är så sugen på att gå på afternoon tea på Classic Tea Room i Birkastan, Stockholm. Tänkte jag skulle skriva en recension när jag väl varit där. Det tråkiga är att de stänger redan kl 18 på vardagar så det får bli ett helgprojekt framöver i höst. Tänk vad mysigt att sitta i deras insuttna fåtöljer och dricka te i deras typiskt brittiska tesalong och äta scones med clotted cream och lemoncurd på trevåningsfat.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0