Minnen från förr

Letade efter en sak i källaren och hittade gamla dagboksanteckningar, gamla ursöta kärleksbrev från mellanstadiet och kärleksdikter från en kärlekskrank tonåring. Blev verkligen nostalgisk och kunde inte sluta le. Har skrivit om allt från när jag tappade min första tand och knappt kunde stava till hur lycklig jag var när jag klarade mitt körkort för sisådär 11 år sedan.Tänk vad intressant det är att läsa efter några år hur man tyckte och tänkte om saker och ting. :) Jag har till och med skrivit i dagbok i detalj i perioder och till och med lyckats återge vissa roliga konversationer. Hur orkade jag? :) Men verkligen så värt det.

 

Ett av mina finaste minnen från barndomen var när jag hade kalas och hade håret uppsatt i två tofsar med rosa rosettband, mamma hade bakat chokladbollar och såna där dallriga kokoskakor som var populära på 80-talet. Spänningen när man väntade på alla gäster och sedan fick riva upp sina vackert inslagna paket. Jordgubbstårtan och alla ljusen man helst ville kunna blåsa ut i ett andetag. Alla lekar man lekte som bland annat "Ria ra" och "Bro bro i Breja" och "Viskleken". Och förväntningarna som låg i luften innan det var dags för den klassiska fiskdammen. Och man jämförde sina godispåsar och kunde bli ledsen för att man fick fel färg på klubban eller om någon kompis valde att ta hem den rosa ballongen med kaninöron som det bara fanns en av. Och hur man somnade med ett leende på läpparna och var så lycklig över att vara ett år äldre.

 

Från och med nu ska jag förvara alla anteckningar i asken "Minnen" som ni ser på bilden. Är verkligen förtjust i "Different design" där lådan kommer från. Lantligt, vitt och praktiskt då man ser vad lådan innehåller.

 

Vilka är era finaste minnen från barndomen? ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Härligt inlägg!

2011-10-05 @ 11:13:56
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Vilken härlig blogg du har, och vilket härligt minne <3

2011-10-05 @ 20:18:54
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0