Mina Cupcake smultronställen

Bilden är lånad från google.se

 

Alla har vi våra smultronställen som vi har ett extra gott öga till och jag har fastnat för de som har en affärsidé att sälja nybakade cupcakes med massor av frosting i olika färgglada nyanser. Ni som har varit i NYC hann säkert besöka Magnolia Bakery som blev världskänt genom "Sex and the City". (Ni minns väl när Carrie och Miranda sitter på en parkbänk och äter Cupcakes medan de diskuterar Carrie´s senaste "crush on" Aidan?) Letade ett bra tag innan vi hittade det lilla amerikanska konditoriet och kan säga att det var väl värt det.

 

Himmelskt goda är deras cupcakes och jag kommer alltid att minnas den alldeles nyvispade varma och krämiga frostingen. Dessutom var det riktigt ögongodis att titta på alla Cupcake kreationer och andas in doften av nybakat bland alla ursöta lantliga inredningsattiraljer. Som sagt, ni som inte har varit i NYC eller ni som av någon anledning missade Magnolia Bakery rekommenderar jag från hela mitt hjärta ett besök om du har tålamod att vänta i den långa kön.

 

Om du nu inte tillhör den lyckliga skaran som redan har en flygbiljett bokad till NYC kan du stilla ditt sug efter Cupcakes genom att åka till vår kära huvudstad för att besöka Cupcake Sthlm som är den första butiken i Sverige som säljer Cupcakes online. Butikerna finns på Sankt Eriksgatan och i Skrapan (Söder) på bottenvåningen och drivs av två unga killar. Jag har endast varit i butiken i Skrapan och den var så där riktigt mysigt sockersöt och såg ut som bagerier gjorde på mormors/farmors tid.

 

Där kan man stå i timmar och välja mellan olika Cupcakes i regnbågens alla färger med söta namnlappar och kallas allt från "Bolibompa" till "Mormor". Underbart goda tyckte jag på mitt första och hittills enda besök. De säljer inte bara dessa sötsaker utan du kan även ta med tjejgänget på en helkväll där ni lär er baka den perfekta Cupcaken eller varför inte anordna en Cupcakeprovning? Om man ännu inte har siktat in sig på Beach 2012 kan man överväga att prenumera på fredagsfika så att man får nybakade Cupcakes levererade till kontoret varje fredag. Dessutom kan man köpa med sig  Bag-In-Box Kaffe (3 liter) som räcker till 15 koppar "lite finare" kaffe.

 

Så stressa inte nästa gång dina Cupcakes blev misslyckade eller för att du inte är den perfekta husliga "Odd Molly"-mamman" ;)

 

Keep calm buy a Cupcake!

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag älskar också cupcakes! Måste prova det där cup cakes stället i Stockholm! :)

2011-09-14 @ 20:48:21
Postat av: Molly

sv: jajamän :) klicka på bilden så kommer du till receptet :)



jag ska svara på ditt mejl i morgon. kram på dig!

2011-09-14 @ 21:02:49
Postat av: mintekopp

Hi, hi vilken otroligt härlig grej att öppna. Tänk att jobba på ett sådant ställe, jag skulle garanterat öka i vikt något dramatiskt. Nästa gång jag är i sthlm finns detta ställe med som ett givet besöksmål. Dessutom är ju bilden längst upp helt underbar :-)

2011-09-15 @ 10:04:32
URL: http://www.mintekopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0