Redo för höst

My Autumn Outfit

Jag är väldigt förtjust i färgen konjak och tänkte att jag skulle piffa upp min garderob med ovanstående basassecoarer i den färgen i höst. Tycker själv att de bästa köpen är den klassiska stilen som är lite dyrare men som håller säsong efter säsong.

 

Mulberryväskan skulle jag aldrig betala fullt pris för utan ett tips är att göra ett riktigt fynd på Tradera här. De har infört ett förbud gällande försäljning av oäkta varor och heller inte sådana varor som man ej kan garantera att de är äkta. Om någon säljare bryter mot detta kommer Tradera att stänga av dem. För att man ska vara helt 100% på att väskan är äkta ska det finnas ett serienummer samt att man ska kräva att få ett kvitto på köpet.

 

Jackan (som är en ganska varm höstjacka), halsduken i lammull och filofaxen har jag redan och de känns som bra och stilrena köp då jag kan ha dem i massor av år framöver.

 

Stövlarna är det mest färgen (och utan klack) jag är ute efter och det finns säkert ett par billigare varianter i någon större skokedja.

 

Acnejeansen har precis den mörkblåfärgen jag vill ha i höst men letar efter ett par Michael Kors jeans i samma färg fast med dragkedja längst ned på byxbenet. Hittade dock inte dessa någonstans på nätet.

 

Skjorttunikan känns precis jag då den är vit (perfekt till basgarderoben) och har lite spets och volanger. Då den är ganska vid passar det bra att ha det konjaksfärgade skärpet i midjan. Kanske var modernt för några år sedan men jag kör min egen stil. :)

 

Brukar normalt inte byta örhängen så ofta men skulle tycka det var roligt att matcha örhängen lite mer med färgen på sin outfit. Så de på bilden kommer jag drömma om ett tag till.

 

Nedan finner ni länkar till alla plagg som visas på bilden. Givetvis säljs de ju på fler ställen så det är bara att googla och börja jämföra priser och fraktkostnader om ni är köpsugna.

 

Barbour studded jacket
£139 - julesb.co.uk

 

 

Acne skinny fit jeans
$230 - net-a-porter.com

 

 

Frye brown knee high flat boots
$348 - heels.com

 

 

Mulberry oversized leather handbag
$1,365 - mytheresa.com

 

 

Louis Vuitton monogrammed canvas bag
$570 - louisvuitton.com

 

 

Bali cz jewelry
$32 - fantasyjewelrybox.com

 

 

Peter Jensen buckle belt
$86 - asos.com

 

 

Mulberry Cashmere Check Scarf
£90 - harrods.com

 

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Den där outfiten var riktigt fin! :)

2011-09-20 @ 21:31:43
URL: http://www.sandraasp.com
Postat av: Carin

Tack, Sandra! Det är så jag kommer gå klädd i höst! :)

2011-09-20 @ 22:52:01
URL: http://merrymerrytakeacherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0